Följ oss på sociala medier:
”Författaren är väl insatt i tidsandan och kvinnohistorien. Mönstret le...”Läs mer
”Sara Lövestam är en gudabenådad ciceron i vårt svenska språk, och tack...”Läs mer
”Romandebutanten Moa Gammel Ginsburg lånar Hjalmar Söderbergs hundra år...”Läs mer
” Författaren behärskar sitt hantverk. ... Jonasson låter sina skrönor ...”Läs mer
”Återigen har författar- och advokatparet skrivit en roman om händelser...”Läs mer
”Jan Guillou går hur som helst lyckligt i mål med sin uppgift....”Läs mer
”Det är verkligen rappt berättat och det märks att författaren inte vil...”Läs mer
”Johan Erlandsson, till vardags journalist på Kommunalarbetaren, har gj...”Läs mer
”Oerhört spännande hela vägen in i mål.”Läs mer
”Min alltför vackra syster är i likhet med Historien om en anständig fa...”Läs mer
”Att gestalta troll trovärdigt är inte det enklaste, men de här författ...”Läs mer
”Boken Lärarinnan är både allvarlig och rolig. Och den är både tankeväc...”Läs mer
”Patos. Det är drivet och limmet i "De rättslösa". ... De rättslösa dra...”Läs mer
”Personligt och berörande. Inspirerande!”Läs mer
”Den är jättehärlig … Solstolsläsning! … det är lite feelgood, den bjud...”Läs mer
”Det är välformulerat och vasst, men också plågsamt och ibland nästan o...”Läs mer
”"Drönaren" har utsetts till Norges bästa kriminalroman 2019 och det ha...”Läs mer
”I år skulle den brittiska deckardrottningen ha fyllt 130 år. Kristina ...”Läs mer
”Intressant! … Lärorikt. Och en mycket viktig bok för att förstå högerp...”Läs mer

Pressmeddelande från Quercus

2010 09 07

Quercus Publishing Plc to enter North America via Joint Venture with Sterling Publishing Co., Inc, a subsidiary of Barnes and Noble Inc.

Quercus Publishing Plc (“Quercus”), the award-winning independent publisher of best-selling fiction and non-fiction books, including The Millennium Trilogy by Stieg Larsson, is to enter the fiction market in the US and Canada next year via a joint venture with Sterling Publishing Co., Inc (“Sterling”), a subsidiary of the world’s largest bookseller, Barnes & Noble, Inc (“B & N”).

Quercus has agreed an initial three year deal with Sterling to publish fiction via a new imprint named Silver Oak. The new business, which will be owned 50:50 by Quercus and Sterling, will publish books selected by Quercus from its list of fiction titles. Currently, Quercus publishes approximately 80 new fiction titles annually. The Silver Oak imprint will be marketed by Sterling throughout the entire North American market, including Barnes & Noble’s retail bookstores and online subsidiary, bn.com.

Commenting on the joint venture, Quercus’ founder-CEO, Mark Smith said “This partnership with one of North America’s leading publishing companies will give us access to the world’s largest fiction market through Sterling’s substantial marketing and promotional resources. Quercus has had a long and productive association with both Sterling and B & N and we look forward to collaborating on this fiction initiative. During the life of the joint venture, we expect Silver Oak to become a material contributor to Quercus’ financial success, bringing benefits both to our authors and to our shareholders. It is a very significant development.”

Marcus Leaver, President of Sterling said, “We are thrilled to introduce Quercus’ first class fiction list to readers in North America. Quercus is a rapidly growing player in the world of international fiction and we are very confident that Silver Oak’s forthcoming releases will receive the strongest reception in our markets.”

Silver Oak will launch in January 2011 with the publication of Three Seconds, by Swedish authors Roslund and Hellström, which is expected by both Quercus and Sterling to become a major bestseller. Written by a journalist and an ex-criminal, the book was recently named Swedish Crime Novel of the Year.

Niclas Salomonsson, the literary agent for the authors and founder of the Salomonsson Agency commented, “Quercus has proved over its short life that it is an innovative and forward thinking publisher and Silver Oak is a perfect example of these qualities. The authors, and indeed our whole agency, are very excited to be involved in the launch of this new and exciting imprint.”