Följ oss på sociala medier:
”Det är ju nästan omöjligt att inte gilla det! Författaren skriver ...”Läs mer
”Jag inser att det som gjort djupast avtryck i minnet är beskrivningarn...”Läs mer
”Hans röst i etern följer med in i hans böcker, där hans...”Läs mer
”Flickan som fick en röst är en fantastiskt fin debutroman som ger...”Läs mer
”Det här är en bok man vill sätta i händerna på sina...”Läs mer
”Att leda in en förhärdad särskrivare på rätt spår är en grannlaga uppg...”Läs mer
”Ett tag funderade jag på om inte nutida Gertrud kunde ha gestaltats so...”Läs mer
”Jonas Jonasson skriver skrönor som är njutbara att läsa. ... Skrönor t...”Läs mer
”Ebervalls och Samuelsons skildring av fyrtiotalets Stockholm och Köpen...”Läs mer
”Jan Guillou har slutfört ett imponerande verk. 1900-talet har fått sin...”Läs mer
”Det finns flera anledningar att sluka Johan Erlandssons bok om Maj Wah...”Läs mer
”Låt det brinna är en grov, mörk, hård och oförutsägbar deckare som man...”Läs mer
”Anne Holt skriver spännande om aktuella samhällsproblem och ger en tro...”Läs mer
”Min alltför vackra syster är i likhet med Historien om en anständig fa...”Läs mer
”Att gestalta troll trovärdigt är inte det enklaste, men de här författ...”Läs mer
”Jag skrattade högt åt den här boken! ... Lärarinnan är en välskriven m...”Läs mer
”Personligt och berörande. Inspirerande!”Läs mer
”Patos. Det är drivet och limmet i "De rättslösa". ... De rättslösa dra...”Läs mer
”Den är jättehärlig … Solstolsläsning! … det är lite feelgood, den bjud...”Läs mer
”Men David Wibergs roman är också en poetisk dialog, och mer än...”Läs mer
”"Drönaren" har utsetts till Norges bästa kriminalroman 2019 och det ha...”Läs mer
”I år skulle den brittiska deckardrottningen ha fyllt 130 år. Kristina ...”Läs mer
”Intressant! … Lärorikt. Och en mycket viktig bok för att förstå högerp...”Läs mer

Pressmeddelande från Quercus

2010 09 07

Quercus Publishing Plc to enter North America via Joint Venture with Sterling Publishing Co., Inc, a subsidiary of Barnes and Noble Inc.

Quercus Publishing Plc (“Quercus”), the award-winning independent publisher of best-selling fiction and non-fiction books, including The Millennium Trilogy by Stieg Larsson, is to enter the fiction market in the US and Canada next year via a joint venture with Sterling Publishing Co., Inc (“Sterling”), a subsidiary of the world’s largest bookseller, Barnes & Noble, Inc (“B & N”).

Quercus has agreed an initial three year deal with Sterling to publish fiction via a new imprint named Silver Oak. The new business, which will be owned 50:50 by Quercus and Sterling, will publish books selected by Quercus from its list of fiction titles. Currently, Quercus publishes approximately 80 new fiction titles annually. The Silver Oak imprint will be marketed by Sterling throughout the entire North American market, including Barnes & Noble’s retail bookstores and online subsidiary, bn.com.

Commenting on the joint venture, Quercus’ founder-CEO, Mark Smith said “This partnership with one of North America’s leading publishing companies will give us access to the world’s largest fiction market through Sterling’s substantial marketing and promotional resources. Quercus has had a long and productive association with both Sterling and B & N and we look forward to collaborating on this fiction initiative. During the life of the joint venture, we expect Silver Oak to become a material contributor to Quercus’ financial success, bringing benefits both to our authors and to our shareholders. It is a very significant development.”

Marcus Leaver, President of Sterling said, “We are thrilled to introduce Quercus’ first class fiction list to readers in North America. Quercus is a rapidly growing player in the world of international fiction and we are very confident that Silver Oak’s forthcoming releases will receive the strongest reception in our markets.”

Silver Oak will launch in January 2011 with the publication of Three Seconds, by Swedish authors Roslund and Hellström, which is expected by both Quercus and Sterling to become a major bestseller. Written by a journalist and an ex-criminal, the book was recently named Swedish Crime Novel of the Year.

Niclas Salomonsson, the literary agent for the authors and founder of the Salomonsson Agency commented, “Quercus has proved over its short life that it is an innovative and forward thinking publisher and Silver Oak is a perfect example of these qualities. The authors, and indeed our whole agency, are very excited to be involved in the launch of this new and exciting imprint.”