Piratförlaget.se vann guld för andra året i rad
Piratförlaget.se har för andra året i rad vunnit guld i kategorin Bästa webbkommunikation i Sveriges Uppdragspublicister tävling Guldbladet.
Juryns fina motivering löd: ”Avsändaren av den här sajten skulle kunna nöjt sig med att ha producerat en ordinär sida med företagsinformation. Istället skapar man en redaktionell produkt som gör besökaren nyfiken, engagerad och inspirerad. Man använder sig av en multimedial palett med text, stillbild och rörligt och man vågar sig på att interagera med sin publik. Tack för att ni gör alla bokälskare än mer lässugna!”
Guldbladet delades ut för 11:e året i rad ut av Sveriges Uppdragspublicister som vill premiera och uppmärksamma den bästa uppdragsjournalistiken som producerats i Sverige under 2010.
Piratförlaget samarbetar med Tidningskompaniet som är medlemmar i branschorganisationen Sveriges Uppdragspublicister. Organisationen har idag 22 medlemmar. Medlemmarna producerar kundtidningar, både konsument och b-2-b, medlemstidningar för organisationer, personaltidningar, nyhetsbrev, böcker, webbsidor, webbtv, årsredovisningar mm.